Τρώγοντας βρώμη για πρωινό θα χάσετε βάρος πολύ γρήγορα

trogontas-vromi-gia-proino-tha-chasete-varos-poli-grigora

Διαβάστε ακόμα: Όλα όσα ΔΕΝ πρέπει να τρώμε για πρωινό

Οι διατροφολόγοι συμφωνούν ότι το πρωινό είναι το πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας. Αρκεί το πρωινό να περιλαμβάνει υγιεινά συστατικά και αγνά προϊόντα. Έτσι, επιλέγοντας το κατάλληλο πρωινό γεύμα, θα έχετε ενέργεια για το υπόλοιπο της ημέρας.

Μερικοί άνθρωποι όμως συνεχίζουν να πιστεύουν ότι η παράλειψη του πρωινού είναι ο γρηγορότερος τρόπος για να χάσουν βάρος. Αυτό είναι απολύτως λάθος, επειδή θα έτσι καταλήγουμε “θύματα” των ανθυγιεινών πόθων καθ ‘όλη τη διάρκεια της ημέρας.

Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη, οι νιφάδες βρώμης είναι η πιο υγιεινή επιλογή για ένα σωστό πρωινό γεύμα. Η συγκεκριμένη μελέτη πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 36 ανδρών και γυναικών – χωρισμένων σε 3 ομάδες – και τα αποτελέσματά της δημοσιεύθηκαν στο “Annals of Nutrition & Metabolism”.

Κάθε ένας από τους συμμετέχοντες έπρεπε να καταναλώσει 350 θερμίδες στο πρωινό του γεύμα. Η πρώτη ομάδα έφαγε νιφάδες βρώμης, η δεύτερη cornflakes και η τελευταία ομάδα είχε μόνο νερό για πρωινό. Όλοι είχαν τις ίδιες επιλογές για τα υπόλοιπα γεύματα. Οι ειδικοί μέτρησαν τα επίπεδα κορεσμού σε κάθε άτομο τις επόμενες τρεις ώρες. Τα επίπεδα σακχάρου και ινσουλίνης ελέγχθηκαν επίσης.

Διαβάστε ακόμα: 10 υγιεινές συνταγές για πρωινό

Οι συμμετέχοντες της πρώτης ομάδας είχαν λιγότερη επιθυμία για επιπλέον φαγητό ενώ ταυτόχρονα κατανάλωσαν 31% λιγότερες θερμίδες στο μεσημεριανό τους γεύμα. Οι νιφάδες βρώμης αποδείχθηκαν επίσης ως η πιο υγιεινή επιλογή και για τους παχύσαρκους, επειδή εντέλει κατανάλωναν περίπου 50% λιγότερες θερμίδες στο μεσημεριανό τους γεύμα.

Οι συμμετέχοντες στις ομάδες 2 και 3, επιθυμούσαν να φάνε ξανά κάτι μετά από 3 ώρες. Οι νιφάδες βρώμης όμως περνούν περισσότερο χρόνο στο στομάχι, ενισχύοντας έτσι την αίσθηση του κορεσμού. Τα Cornflakes από την άλλη, διαταράσσουν τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα.

Αυτά τα αποτελέσματα επιβεβαιώθηκαν και σε άλλες μελέτες. Οι νιφάδες βρώμης βοηθούν στην απώλεια βάρους και ταυτόχρονα μειώνουν την πρόσληψη θερμίδων, κατά 31-50%. Μπορείτε να προσθέσετε βρώμη στα γεύματά σας, σε σαλάτες και επιδόρπια.

Διαβάστε ακόμα: Το παιδικό πρωινό ανά τον κόσμο

Τα οφέλη της βρώμης στην υγεία σας

Κορεσμός
Οι φυτικές ίνες της βρώμης δημιουργούν ένα ισχυρό αίσθημα κορεσμού που διαρκεί μεγάλο χρονικό διάστημα. Επιπλέον, ενισχύεται η διαδικασία της πέψης.

Πίεση αίματος
Η λιγνάνη στη βρώμη ρυθμίζει την αρτηριακή πίεση. Φυσικά, πρέπει να τρώτε βρώμη πιο συχνά για να παρατηρήσετε κάποια βελτίωση.

Χοληστερίνη
Τα ινίδια στη βρώμη προσκολλώνται στα λίπη και μειώνουν τα κακά επίπεδα χοληστερόλης. Οι νιφάδες βρώμης μειώνουν τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων, εγκεφαλικού επεισοδίου και άλλων καρδιαγγειακών προβλημάτων.

Καρκίνος
Σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο “British Medical Journal”, τα θρεπτικά συστατικά στη βρώμη μειώνουν τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του παχέος εντέρου, του μαστού, του προστάτη και των ωοθηκών.