Τα top 5 μπαχαρικά για σίγουρο αδυνάτισμα

Πολλές σύγχρονες δίαιτες επικεντρώνονται σε νωπά τρόφιμα. Για παράδειγμα, το ρύζι και το φαγόπυρο είναι οι μαγικές τροφές τα τελευταία χρόνια. Αλλά σκέτες… σε καθαρή μορφή και χωρίς πρόσθετα. Αλλά θέλεις κάτι νόστιμο! Αν κάνεις δίαιτα, μην αρνηθείς στον εαυτό σου τα μπαχαρικά – που στην πραγματικότητα, σύμφωνα με τελευταίες έρευνες – όχι μόνο δεν εμποδίζουν αλλά αντιθέτως σε βοηθούν να χάσεις βάρος.

Ένας από τους κύριους λόγους που εμείς οι ίδιοι αρνούνται στην κατανάλωση των μπαχαρικών σε μια δίαιτα είναι ότι φοβόμαστε κατακράτηση νερού στο σώμα. Αυτό δεν είναι επιστημονική, και αναφέρεται σε σοβαρά λάθη. Είναι σε θέση να διατηρήσει το νερό μόνο τα τρόφιμα αλάτι. Ο αριθμός της είναι πραγματικά καλύτερα να ελαχιστοποιείται. Όλα τα άλλα μπαχαρικά δεν θα επηρεάσει την ισορροπία νερού-άλατος.

Ένας άλλος λόγος που οι γιατροί μας προειδοποιούν για τη χρήση των μπαχαρικών είναι το ενδεχόμενο επιδείνωσης παθήσεων του στομάχου και του γαστρεντερικού σωλήνα καθώς τα μπαχαρικά μπορεί να προκαλέσουν έλκος και γαστρίτιδα. Αυτό που πάντα πρέπει να θυμόμαστε είναι η αίσθηση του μέτρου. Εάν χρησιμοποιείτε μπαχαρικά με σύνεση και μέτρο, καμία ασθένεια δεν θα σας επηρεάσει.

1. Ginger

ginger
Το Ginger έχει μια μοναδική ιδιότητα: να μειώνει τις τιμές της χοληστερόλης και να επιταχύνει το μεταβολισμό. Τα παχύσαρκα άτομα έχουν συνήθως αυξημένη χοληστερόλη. Και αυτό είναι ένα επιπλέον βάρος για την καρδιά. Ως εκ τούτου, μειώνοντας τη χοληστερόλη, μειώνετε το φορτίο στην καρδιά και βελτιώνετε την υγεία σας. Και ένα άλλο μυστικό: προσθέστε λίγο τζίντζερ στο τσάι σας και καταναλώστε το 30 λεπτά πριν από ένα γεύμα. Η έντονη γεύση του τζίντζερ θα ενισχύσει την ουδέτερη γεύση του τσαγιού ενώ θα σας κόψει και την όρεξη, με αποτέλεσμα να καταναλώσετε μικρότερη ποσότητα φαγητού.

2. Κανέλα

cinammon
Σύμφωνα με ιατρική έρευνα, η κανέλα επιταχύνει το μεταβολισμό των υδατανθράκων κατά 20%. Επίσης, η κατανάλωση κανέλας μειώνει τη δυνατότητα των λιποκυττάρων να συσσωρεύουν λίπος. Η κανέλα σταθεροποιεί απόλυτα τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα και ως εκ τούτου είναι η απόλυτα κατάλληλη επιλογή ακόμα και για τους διαβητικούς. Μελέτες έχουν δείξει ότι 2 κουταλάκια του γλυκού κανέλα μειώνουν τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα από 20% – 30%. Η κανέλα έχει πολύ ευχάριστη μυρωδιά, και μάλιστα μια μυρωδιά που έχουμε συνδέσει με τα γλυκά. Και χάρη σε αυτή την υποσυνείδητη “ανάμνηση”, ξεγελάμε τον εγκέφαλό μας ότι καταναλώνουμε κάτι γλυκό ακόμα και αν δεν υπάρχει στο πιάτο μας.

3. Μαύρο πιπέρι

pepper
Το πιο εύκολο στην εξεύρεση και πιο κοινό προϊόν, το μαύρο πιπέρι είναι σε θέση να κάνει θαύματα με το σώμα μας. Το μαύρο πιπέρι επιταχύνει το μεταβολισμό και μας βοηθά να κάψουμε γρηγορότερα θερμίδες, ειδικά κατά τη διάρκεια της άσκησης. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι περιέχει ένα ειδικό συστατικό – την πιπερίνη, η οποία επηρεάζει τον εγκέφαλο μειώνοντας την επιθυμία για φαγητό. Επίσης, η τακτική κατανάλωση μαύρου πιπεριού βοηθά στην ανακούφιση από τα φουσκώματα και τη δυσπεψία.

4. Πιπεριές τσίλι

chillipepper
Οι συγκεκριμένες καυτερές πιπεριές επιταχύνουν το μεταβολισμό και ρυθμίζουν την κατανομή του λίπους. Κι αν νομίζετε ότι ερεθίζουν το στομάχι, κάνετε λάθος. Αντιθέτως, διεγείρουν τα γαστρικά ένζυμα των τροφίμων και καταναλώνοντας πιπεριές τσίλι – σε μικρές «δόσεις» – μπορείτε να αποτρέψετε ακόμα και το έλκος. Αν η πιπεριά τσίλι είναι φρέσκια βοηθά στη μείωση της χοληστερόλης στο αίμα. Ενώ όταν τις προσθέσετε στο φαγητό, δίνετε μια πλούσια πικάντικη γεύση και νιώθετε λιγότερο πεινασμένοι μιας και έρχεται ο κορεσμός με μικρότερη ποσότητα τροφής.

5. Κύμινο

cumin
Το κύμινο μειώνει το σάκχαρο του αίματος όπως και η κανέλα. Δηλαδή, διατηρεί τη γλυκόζη του αίματος υπό έλεγχο. Αυτό βοηθά στο να αποφευχθεί η συσσώρευση και η εναπόθεση του λίπους. Το κύμινο είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικά και βιταμίνες C, Α και σίδηρο. Η βιταμίνη C, η οποία περιέχεται σε αυτό, ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα. Επίσης, το κύμινο βοηθά στη βελτίωση της πέψης, επειδή διεγείρει το πάγκρεας και τη χοληδόχο κύστη, βοηθώντας στην ανάπτυξη των απαραίτητων ενζύμων.

Επίσης, στην απώλεια βάρους μπορεί να βοηθήσει: ο γλυκάνισος, το χρένο, ο κουρκουμάς, το κάρδαμο, η μουστάρδα και η βανίλια. Όλα τα παραπάνω μπαχαρικά, με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, ενισχύουν την πέψη, επιταχύνουν την καύση του λίπους και ενεργοποιούν τον μεταβολισμό.

Να ξέρετε βέβαια, όπως λέμε κάθε φορά, ότι τα μπαχαρικά από μόνα τους δεν είναι θαυματοποιά! Πρέπει να εντάξουμε στη ζωή μας λίγη άσκηση και ισορροπημένη διατροφή. Εάν δεν αλλάξετε τίποτα στον τρόπο ζωής σας, δεν θα σας αλλάξουν ούτε τα μπαχαρικά.