Τα λαχανικά που είναι καλύτερο να τρώμε μαγειρεμένα παρά ωμά

Όλοι γνωρίζουμε ότι τα λαχανικά θα πρέπει να καταναλώνονται ωμά, ώστε να λαμβάνουμε όσο περισσότερες βιταμίνες και μέταλλα γίνεται. Και αυτό γιατί πιστεύεται ότι κατά τη διάρκεια της θερμικής επεξεργασίας καταστρέφονται πολλές χρήσιμες ουσίες. Αλλά κάποιοι επιστήμονες λένε ότι κάποια λαχανικά είναι προτιμότερο να τα καταναλώνουμε μαγειρεμένα.

Σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο British Journal of Nutrition, το ανθρώπινο σώμα χρειάζεται ουσίες, όπως το λυκοπένιο. Αυτή η χρωστική, που περιέχεται σε μερικά φυτά, μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακών παθήσεων και καρκίνου. Η μεγαλύτερη συγκέντρωσή της εντοπίζεται στα λαχανικά, τα οποία έχουν υποβληθεί θερμική επεξεργασία, όταν δηλαδή μαγειρευτούν.

Αν και αυτό δεν ισχύει για όλα τα προϊόντα φυτικής προέλευσης, οι νοικοκυρές αλλά και οι μάγειρες – καθώς και όσοι ενδιαφέρεστε για την υγεία σας, πρέπει να γνωρίζετε ποια λαχανικά πρέπει να μαγειρευτούν πριν από την κατανάλωση!

Σπανάκι
ta-lachanika-pou-ine-kalitero-na-trome-vrasta-para-oma
Το σπανάκι είναι πλούσιο σε ασβέστιο, σίδηρο και μαγνήσιο. Προκειμένου αυτές οι ουσίες να απορροφηθούν πλήρως, το σπανάκι πρέπει να μαγειρευτεί. Η ποσότητα ασβεστίου στο σπανάκι θα τριπλασιαστεί.

Λάχανο
ta-lachanika-pou-ine-kalitero-na-trome-vrasta-para-oma3
Το λάχανο είναι πλούσιο σε διαιτητικές ίνες που μειώνουν τη χοληστερόλη. Κατά το μαγείρεμα, ο αριθμός τους αυξάνεται. Στην αρχή της άνοιξης, οι διατροφολόγοι συνιστούν να μαγειρεύουμε σούπα από ξινολάχανο μία φορά την εβδομάδα. Κατά το μαγείρεμα, η ποσότητα βιταμινών C, PP και χολίνης στο λάχανο αυξάνεται τρεις φορές. Αλλά, δυστυχώς, εξαφανίζεται η σπάνια βιταμίνη U. Συνεπώς, δεν πρέπει να αποκλειστεί πλήρως η κατανάλωση ακατέργαστου λάχανου.

Καρότα
ta-lachanika-pou-ine-kalitero-na-trome-vrasta-para-oma4
Οι θρεπτικές ουσίες που περιλαμβάνονται στα καρότα απορροφώνται δυσκολότερα από τον οργανισμό όταν τα καταναλώνουμε ωμά. Τρώγοντας όμως βραστά καρότα, διευκολύνουμε την πέψη και επίσης προσλαμβάνουμε τη βήτα-καροτίνη – ένα αντιοξειδωτικό το οποίο στο σώμα μετατρέπεται σε βιταμίνη Α. Αυτή η σημαντική χρωστική ουσία απελευθερώνεται μόνο με θερμική επεξεργασία.

Ντομάτες
ta-lachanika-pou-ine-kalitero-na-trome-vrasta-para-oma1
Τις περισσότερες φορές τρώμε ντομάτες σε ακατέργαστη μορφή. Αλλά όταν μαγειρεύονται, η ποσότητα του λυκοπενίου – ουσία που προλαμβάνει και καταπολεμά την εμφάνιση του καρκίνου -αυξάνεται κατά περίπου 30%. Ως εκ τούτου, αξίζει να τρώτε βραστές ντομάτες, σπιτικές σάλτσες και κέτσαπ.

Παντζάρια
ta-lachanika-pou-ine-kalitero-na-trome-vrasta-para-oma5
Τα τεύτλα περιέχουν μέταλλα και βιολογικά πολύτιμες ουσίες, όπως είναι τα φλαβονοειδή και οι ανθοκυανίνες. Είναι επίσης πλούσια σε σίδηρο, ασβέστιο και νάτριο. Αυτές οι χρήσιμες ουσίες απορροφώνται πολύ πιο εύκολα όταν τα καταναλώνουμε κατόπιν μαγειρέματος. Επιπλέον, τα παντζάρια καθαρίζουν το ήπαρ, το αίμα, τα νεφρά και ενισχύουν τα τοιχεία των αγγείων.