Μάθε αν έχεις έλλειψη βιταμινών, απλά κοιτώντας τον καθρέφτη

Η έλλειψη συγκεκριμένων βιταμινών είναι ένα καθημερινό πρόβλημα για τους περισσότερους από εμάς, που συνήθως αντιμετωπίζεται με διάφορα συμπληρώματα. Βέβαια, όπως μπορείς να διαβάσεις εδώ, παίρνουμε συγκεκριμένες βιταμίνες από κάθε τροφή και γι’ αυτό – ανάλογα με το ποιες χρειαζόμαστε – είναι καλό να εντάσσουμε το αντίστοιχο προϊόν στην καθημερινή μας διατροφή.

Πέρα από τις τροφές που επιδρούν αρνητικά στην επιδερμίδα του προσώπουμια ματιά στον καθρέφτη μας μπορεί να αποκαλύψει πολλά. Εξάλλου, μιας και όλα τα προβλήματα υγείας φαίνονται στο πρόσωπό μαςπαρατηρήστε καλά καλά το είδωλό σας στον καθρέφτη και πιο συγκεκριμένα, δείτε εάν έχετε:

Ξηρά μαλλιά
mathe-an-echis-ellipsi-vitaminon-apla-kitontas-ton-kathrefti1
H ξηρή και εύθραυστη τρίχα και ταυτόχρονα η εμφάνιση έντονης πιτυρίδας, μπορεί να σημαίνει έλλειψη βιοτίνης, γνωστής και ως βιταμίνης B7. Τις περισσότερες φορές, οδηγούμαστε σε μια τέτοια κατάσταση μετά από κατανάλωση αντιβιοτικών χαπιών. Για να αυξήσετε το επίπεδο της  B7, θα πρέπει να καταναλώνετε συχνότερα κρέας, ψάρι, λαχανικά, φρούτα, μανιτάρια, φασόλια και να ξεχάσετε για λίγο τη δίαιτα.

Πρησμένα μάτια
mathe-an-echis-ellipsi-vitaminon-apla-kitontas-ton-kathrefti2
Αν έχετε παρατηρήσει πρήξιμο στα μάτια και τα άκρα σας, πιθανώς υπάρχει έλλειψη ιωδίου στον οργανισμό σας. Η πιο κοινή πηγή ιωδίου είναι το ιωδιούχο αλάτι. Επίσης, ιώδιο περιέχεται στα θαλασσινά (αστακός, γαρίδες, φύκια), στα γαλακτοκομικά προϊόντα αλλά ακόμη και στο ψωμί.

Αποχρωματισμένα χείλη
mathe-an-echis-ellipsi-vitaminon-apla-kitontas-ton-kathrefti3
Αν τα χείλη σας έχουν χάσει το χρώμα τους, μάλλον έχετε ανεπάρκεια σιδήρου. Αυτή η έλλειψη σιδήρου ευθύνεται επίσης για τα συχνά κρυολογήματα και τη χαμηλή αρτηριακή πίεση (διαβάστε εδώ και τα υπόλοιπα συμπτώματα της έλλειψης σιδήρου). Για να αναπληρώσετε το κενό που δημιουργεί η έλλειψη σιδήρου, καλό είναι να εντάξετε στο διαιτολόγιό σας περισσότερο κόκκινο κρέας και να μειώσετε τις τροφές με υψηλή περιεκτικότητα ασβεστίου.

Αιμορραγία ούλων
mathe-an-echis-ellipsi-vitaminon-apla-kitontas-ton-kathrefti4
Η ενοχλητική αιμορραγία των ούλων μπορεί να είναι σύμπτωμα της έλλειψης βιταμίνης С. Τα χαμηλά επίπεδα βιταμίνης C, μπορεί να οδηγήσουν σε αποδυνάμωση του ανοσοποιητικού συστήματος, πόνους στους μυς και τα οστά και έντονα οδοντικά προβλήματα. Ποιές είναι οι πηγές της βιταμίνης C; Ως γνωστόν, τα εσπεριδοειδή αλλά και το κόκκινο πιπέρι.

Χλωμό δέρμα
mathe-an-echis-ellipsi-vitaminon-apla-kitontas-ton-kathrefti5
Αν τελευταία σάς λένε πως φαίνεστε χλωμή, μάλλον υπάρχει ανεπάρκεια της βιταμίνης Β12. Χωρίς αυτήν τη βιταμίνη πολλές φορές  αισθανόμαστε κατάκοποι και κουρασμένοι. Για να αντισταθμίσετε την απώλειά της, θα πρέπει να αυξήσετε την πρόσληψη κρέατος και θαλασσινών. Βέβαια, η κύρια και καλύτερη πηγή βιταμίνης B12 είναι ο ήλιος!