Κύμινο: το μπαχαρικό της δίαιτας

Κύμινο: το μπαχαρικό της δίαιτας

Το κύμινο καταλαμβάνει μια από τις πρώτες θέσεις ανάμεσα στα μπαχαρικά που μπορούν να βοηθήσουν στην απώλεια βάρους. Ξέρουμε ότι γενικά τα μπαχαρικά, και ειδικά τα πιο spicy, βοηθούν πολύ στη δίαιτα και πολλαπλασιάζουν τα θετικά αποτελέσματα.

Τόσο το κύμινο, όσο και άλλα μπαχαρικά, ενεργοποιούν τον μεταβολισμό κάνοντάς τον να “τρέχει” γρηγορότερα, χαρακτηριστικό ιδιαίτερα σημαντικό για όσους ακολουθούν κάποια δίαιτα.

Επιπλέον όμως, το κύμινο αποτελεί ένα φυσικό μέσο μείωσης του σωματικού λίπους και βελτίωσης των επιπέδων της χοληστερόλης.

Στο συμπέρασμα αυτό κατέληξε επίσημη έρευνα, κατά την οποία “εξετάστηκαν” 88 διαφορετικές περιπτώσεις παχύσαρκων γυναικών. Οι γυναίκες αυτές χωρίστηκαν σε δύο ομάδες, οι οποίες επί τρεις μήνες ακολούθησαν συγκεκριμένο πρόγραμμα διατροφής, με μειωμένη ημερήσια πρόσληψη θερμίδων. Τα μέλη και των δυο ομάδων κατανάλωναν καθημερινά 140 γραμμάρια γιαούρτι. Η μια ομάδα το κατανάλωνε σκέτο ενώ η άλλη με 3 γραμμάρια κύμινο σε σκόνη (λίγο λιγότερο από 1 κουταλάκι του γλυκού).

Διαβάστε ακόμα: Τα top 5 μπαχαρικά για σίγουρο αδυνάτισμα

Στο τέλος της τρίμηνης έρευνας, οι γυναίκες της δεύτερης ομάδας (που κατανάλωνε κύμινο) είχαν χάσει κατά μέσο όρο 3 κιλά περισσότερα. Επιπλέον, το ποσοστό του σωματικού τους λίπους είχε μειωθεί κατά 14,64% (ποσοστό σχεδόν τριπλάσιο από το 4,91% της άλλης ομάδας).

Και δεν ήταν μόνο αυτά τα οφέλη από την κατανάλωση κύμινου. Οι επιστήμονες παρατήρησαν ότι υπήρξε μείωση στα τριγλυκερίδια κατά 23 μονάδες, ενώ στα άτομα που δεν κατανάλωναν κύμινο, μειώθηκαν μόνο κατά 5 μονάδες. Επίσης, οι γυναίκες που έβαζαν κύμινο στο γιαούρτι τους μείωσαν την “κακή” (LDL) χοληστερόλη τους κατά 10 μονάδες, τη στιγμή που οι υπόλοιπες συμμετέχουσες την μείωσαν μόλις κατά 0,5 μονάδες. Όπως αποδεικνύεται, το κύμινο είναι πλούσιο σε φυτοστερόλες, χημικές ουσίες των φυτών που αναστέλλουν την απορρόφηση της χοληστερόλης στο σώμα.