Οι 10 τροφές που θα σας βοηθήσουν να αδυνατίσετε

Ο χειρότερος εχθρός της κάθε δίαιτας είναι η πείνα. Δεν υπάρχει όμως λόγος να πεινάσουμε ούτε στο ελάχιστο αν τηρούμε μια σωστή διατροφή, γεμάτη φυτικές ίνες, πρωτεΐνες και φυτικά λίπη. Αυτές οι ουσίες είναι που βοηθούν στη διαδικασία της πέψης και απορρόφησης των θρεπτικών συστατικών, διατηρώντας για περισσότερο χρόνο την αίσθηση του κορεσμού χωρίς να αυξάνουν το σάκχαρο του αίματος και την ινσουλίνη. Τα παρακάτω 10 προϊόντα είναι καλό να τα εντάξετε στην καθημερινή σας διατροφή, αν θέλετε να χάσετε βάρος ή να διατηρήσετε το υπάρχον.

– Πατάτες –
i-10-trofes-pou-tha-sas-voithisoun-na-adinatisete1
Ξεχάστε ότι ξέρατε μέχρι σήμερα για τις πατάτες. Αν ακολουθείτε μια δίαιτα χαμηλή σε υδατάνθρακες, μπορείτε άνετα να εντάξετε μέσα και τις πατάτες. Μια πατάτα μεσαίου μεγέθους έχει 168 θερμίδες, 5 γραμμάρια πρωτεΐνης και 3 γραμμάρια φυτικών ινών. Λόγω της μεγάλης περιεκτικότητας σε άμυλο, οι πατάτες χαρίζουν και έξτρα ενέργεια στον οργανισμό.

Διαβάστε ακόμα: Κοκτέιλ για αδυνάτισμα με γιαούρτι, κανέλα & ginger

– Μήλα και αχλάδια –
i-10-trofes-pou-tha-sas-voithisoun-na-adinatisete2
Είτε σκληρά είτε μαλακά και ζουμερά, τα αχλάδια είναι μια σχετικά οικονομική επιλογή και ένας εξαιρετικός τρόπος για να νικηθεί το αίσθημα της πείνας. Τα 2 αχλάδια περιέχουν λίγο πάνω από 100 θερμίδες και 4 έως 6 γραμμάρια καλίου και φυτικών ινών. Τα αχλάδια καταστέλλουν την όρεξη αλλά ταυτόχρονα είναι μια πολύ καλή πηγή αντιοξειδωτικών στοιχείων. Όσον αφορά τα μήλα, μια πρόσφατη μελέτη του Πανεπιστημίου της Ουάσιγκτον διαπίστωσε ότι η ποικιλία μήλων «Granny Smith», βοηθά στην ανάπτυξη της εντερικής μικροχλωρίδας ενώ περιέχει και διαιτητικές ίνες.

– Αμύγδαλα –
i-10-trofes-pou-tha-sas-voithisoun-na-adinatisete3
Εάν ψάχνετε το ιδανικό σνακ για το γραφείo, επιλέξτε τα αμύγδαλα. Αρκετές πρόσφατες μελέτες έχουν δείξει ότι τα αμύγδαλα, πέρα του ότι μειώνουν το αίσθημα της πείνας, βοηθούν και στο να τρώμε λιγότερη ποσότητα κατά τη διάρκεια του εκάστοτε γεύματος. Η ιδανική ημερήσια ποσότητα θεωρείται ότι είναι μια χούφτα (περίπου 22 αμύγδαλα), η οποία περιέχει 160 θερμίδες. Τα μύγδαλα είναι γεμάτα ευεργετικά μονοακόρεστα λιπαρά, περιέχουν 3 γραμμάρια φυτικών ινών και 6 γραμμάρια πρωτεΐνης. Ένα έξτρα μπόνους που κρύβεται σε αυτή την υπερτροφή είναι η βιταμίνη Ε, απαραίτητη για την υγεία του δέρματος, των μαλλιών και των νυχιών.

Διαβάστε ακόμα: Επιχείρηση “αδυνάτισμα”: δε θέλει κόπο, θέλει τρόπο

– Φακές –
i-10-trofes-pou-tha-sas-voithisoun-na-adinatisete4
Η παρουσία της φακής σε αυτήν τη λίστα δεν αποτελεί έκπληξη, αν σκεφτούμε ότι οι άνθρωποι καταναλώνουμε εδώ και χιλιάδες χρόνια αυτό το όσπριο, παραμένοντας χορτάτοι για ώρες, χάρη στα 13 γραμμάρια πρωτεΐνης και 11 γραμμάρια ινών ανά μερίδα (3/4 φλυτζανιού). Μια πρόσφατη μελέτη διαπίστωσε ότι όσοι κατανάλωσαν ένα πιάτο φακής ικανοποίησαν σε ποσοστό 31% περισσότερο την όρεξή τους σε σύγκριση με εκείνους που προτίμησαν ψωμί ή ζυμαρικά.

– Ψάρια –
i-10-trofes-pou-tha-sas-voithisoun-na-adinatisete5
Τα ψάρια είναι μια ακόμα πηγή πρωτεΐνης. Πολλά είδη λευκών ψαριών προκαλούν την ίδια αίσθηση κορεσμού με το κρέας ενώ οι πιο λιπαρές ποικιλίες όπως ο σολομός, αφθονούν σε πολύτιμα ωμέγα-3 λιπαρά. Μερικές μελέτες έχουν δείξει ότι η πρωτεΐνη των ψαριών διαποτίζει το σώμα για πολύ μεγαλύτερο χρονικό διάστημα από ότι η πρωτεΐνη του βοείου κρέατος.

– Τουρσί –
i-10-trofes-pou-tha-sas-voithisoun-na-adinatisete6
Τα τρόφιμα που έχουν υποστεί ζύμωση, όπως π.χ. το λάχανο τουρσί, περιέχουν προβιοτικά που βοηθούν την πέψη. Ένα υγιές πεπτικό σύστημα διασφαλίζει την καλή λειτουργία του συνόλου του οργανισμού. Πρόσφατες μελέτες του Τμήματος Ενδοκρινολογίας της Ιατρικής Σχολής στο Ajou (Κορέα) επιβεβαίωσαν την πολύ θετική επίδραση του τουρσιού στην ποιότητα της εντερικής χλωρίδας, στη βελτίωση της λειτουργίας του εντέρου, στη μείωση του σωματικού λίπους και στην εξάλειψη φλεγμονών.

Διαβάστε ακόμα: Μουστάρδα με μέλι… για αδυνάτισμα

– Άπαχο κρέας –
i-10-trofes-pou-tha-sas-voithisoun-na-adinatisete
Ένα κομμάτι άπαχο κρέας, όπως είναι το φιλέτο, έχει υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες ενώ ταυτόχρονα μάς παρέχει και αμινοξέα. Ένα κομμάτι φιλέτου βάρους 100 γραμμαρίων, προσφέρει στον οργανισμό 32 γραμμάρια καθαρής πρωτεΐνης και μόλις 200 θερμίδες. Απλά μην το παρακάνετε, γιατί ακόμα και ένα άπαχο κομμάτι κόκκινου κρέατος περιέχει πολλά κορεσμένα λιπαρά.

– Αυγά –
i-10-trofes-pou-tha-sas-voithisoun-na-adinatisete7
Δύο βραστά αυγά έχουν 140 θερμίδες και 12 γραμμάρια πλήρους πρωτεΐνης, πράγμα που σημαίνει ότι περιέχουν όλα τα απαραίτητα αμινοξέα. Ταυτόχρονα έχει αποδειχθεί ότι όσοι κατανάλωναν αυγά για πρωινό, αισθάνονται πολύ πιο καλά κατά τη διάρκεια του επόμενου 24ωρου, περιορίζοντας την τάση για υπερκατανάλωση τροφής στα υπόλοιπα γεύματα.

Διαβάστε ακόμα: Αντιοξειδωτικά ροφήματα για εύκολο αδυνάτισμα

– Κινόα-
i-10-trofes-pou-tha-sas-voithisoun-na-adinatisete8
Η σπόροι κινόα προέρχονται από ένα φυτό που ανήκει στην ίδια οικογένεια με τα τεύτλα και το σπανάκι. Τον τελευταίο καιρό οι μετοχές της κινόα έχουν εκτοξευθεί στα ύψη και αυτό επειδή είναι μια τροφή με υψηλά επίπεδα πρωτεΐνης (8 γραμμάρια ανά φλιτζάνι), βιταμίνες και μέταλλα. Οι φυτικές ίνες που περιέχονται στην κινόα είναι διπλάσιες σε σύγκριση με το καστανό ρύζι και έτσι η κινόα αναδεικνύεται σε αναμφισβήτητο νικητή στον αγώνα κατά της πείνας.

– Μούρα –
i-10-trofes-pou-tha-sas-voithisoun-na-adinatisete9
Τα μούρα είναι συνήθως από τα πιο ακριβά φρούτα, αλλά να ξέρετε πως περιέχουν ελάχιστη ζάχαρη (μόλις 5 γραμμάρια ανά φλιτζάνι), πολλές φυτικές ίνες (8 γραμμάρια ανά φλιτζάνι) και πολύτιμες πολυφαινόλες. Έτσι, η λαχτάρα για γλυκό μπορεί να ικανοποιηθεί με έναν συνδυασμό από τις αγαπημένες σας ποικιλίες μούρων.